Ledová Praha

Poslední lednový víkend se uskutečnila Ledová Praha. Stejně jako minulý rok, i letos jsme vyjeli do Prahy v šest ráno autobusem SA. Po příjezdu do Prahy jsme se z Florence přesunuli metrem a busem do školy. Letos jsme byli na Jižním Městě, ve škole Květnového Vítězství.

Po ubytování a nezbytné svačině jsme se stejnou cestou vrátili zpět do centra Prahy. Po výstupu na věž sv. Mikuláše se nám naskytnul krásný pohled na Prahu a na Hrad. Ten byl naší další zastávkou, kde jsme shlédli hlavní výměnu stráží v pravé poledne. Následně jsme se vydali do Strahovského kláštera na výstavu českých filmových loutek; po přesunu na Petřín jsme vstoupili do zrcadlového bludiště a krátce nato se přesunuli do divadla na Fidlovačce, pod Nuselským mostem. Zde nám něco řekl o divadle bývalý člen ZS, Klerenc, a děti měly možnost se zeptat na cokoliv, co chtěly vědět. A jelikož jsme byli už dost utahaní, večer jsme strávili ve škole.

Druhý den dopoledne se naším cílem stala výstava stavebnice Merkur na Florenci, na níž měly děti možnost si z této stavebnice něco i složit. Tato návštěva nám zabrala téměř celé dopoledne, a tak jsme hned poté vyrazili na oběd do Havelské koruny. Po obědě jsme zavítali do Náprstkova muzea na výstavu Ve stínu jaguára (o jihoamerických indiánech). Další naší zastávkou byla Malostranská věž u Karlova mostu, ze které se nám naskytl výhled na slunečnou a zasněženou Prahu. Do českého muzea hudby jsme dorazili nedlouho potom a podívali jsme se na výstavu mnoha hudebních nástrojů. Z tohoto muzea jsme se přesunuli do školy, kde jsme kromě večeře nabrali sílu na další pouť metrem a vyrazili na bobovou dráhu na Prosek. Jízdy jsme museli kvůli hustému sněžení a poruše lanovky předčasně ukončit, i tak jsme ale stihli 3 jízdy. Zpátky jsme vyrazili na průzkum přes Letňany do obchodního centra Chodov.

Poslední den jsme se vydali, s velkými batohy, na cestu na hlavní nádraží, kde jsme je nechali uložené bezpečně v úschovných boxech. Poté jsme popojeli stanici zpět k Národnímu muzeu, kde probíhala výstava o planetě zemi a také o jeskyních. Po Václavském náměstí jsme se odebrali do Havelské koruny, kde (stejně jako předcházející den) jsme se naobědvali a vydali se směr hl. nádraží. Zde jsme se sešli s ostatními oddíly a v režii ÖBB se vydali do Brna.